Så er fitnesscenteret åbent… og hvad så nu?

    Efter 5 måneder med lukkede fitnesscentre er det nu endelig muligt igen at træne indenfor. Pausen fra træningscentrene har for nogen være befriende og for andre næsten uudholdelig. Men fælles for mange er, at pausen har givet stof til eftertanke.

    Måske du havde en god intention om flere ugentlige hjemmetræninger og/eller løbeture? Måske det gik meget godt i starten? Men måske det nu er ved at være længe siden, at du har fået trænet eller bare generelt været aktiv? Så er du nok ikke den eneste.

    Hvordan kommer jeg i gang igen?

    Mange har ventet længe på denne dag, hvor de igen kan komme indenfor i et fitnesscenter og træne i maskiner og med vægte. Den længe ventede dag – ja dagEN – hvor du kan tage skeen i den anden hånd, gøre noget ved din sundhed og komme de såkaldte corona-kilo til livs – nu er muligheden der? Så måske du skal i fitnesscenteret i dag?

    Du fristes måske til at give den fuld gas, fordi du så længe har kørt på lavt “trænings-blus”. Og det forstår vi til fulde. Men med den strategi risikerer du desværre at blive så øm, at du ikke kan træne i flere dage. Desuden vil det medføre en høj skadesrisiko – og hvor ville det være surt at pådrage sig en skade nu, hvor du endelig kan træne igen.

    Træningsprogrammer til at hjælpe dig i gang med styrketræningen igen

    Det skal dog ikke afskrække dig fra at træne i centeret. Hvis du før nedlukningen var vant til træne, så kommer formen og styrken hurtigt igen. Din krop kan nemlig huske dit tidligere træningsniveau, men start stille og roligt ud og byg langsomt op henover de næste par uger. Så er du tilbage – uden overbelastningsskader – til din “før-corona-styrke” inden du ved af det.

    For at hjælpe dig på vej, så har vi lavet to træningsprogrammer, som du kan gå i gang med og bruge de første par uger (se nedenfor).

    Download dem ved at klikke hér.